May 12, 2011

hampir benar..

teringat aku masa baru nie..masa tengah sibuk-sibuk nak final exam, sempat lagi kitorang main tilik-tilik nasib nie, guna daun terup lak tu..kalaulah kantoi dgn pak guard, maunya kata kitorang main judi..mampoihh..



nie ada la sorang member aku nie tilik nasib dia memang perghhh ahh..bukan aku nak percaya, wallahuallam lah tu dia tilik macam mana tp tilikannya tu memang hampir 90%tepat..aku tak tipu sbb aku yang kena tilik..dan beberapa org lagi yang memvolunteerkan diri untuk ditilik oleh beliau. kebiasaannya, topik utama tilikan adalah melibatkan 'awek' yang si 'kena tilik' nie suka..tak hairanlah kan? kitew kan remaja..hehe..



dan setelah melalui beberapa persoalan, tilikan pun bermula..dgn mengunakan daun terup.. sehelai demi sehelai daun digunakan untuk menjawab soalan-soalan yang dikemukakan oleh yang ditilik..dan setiap kad itu mempunyai isi atau maksud yang tersendiri..




aku ialah salah seorang mangsanya, dan ternyata hampir semua yang diberitahu oleh kawan aku tu memang terlalu hampir dgn realiti yg terjadi..90% hampir tepat, dan mungkin 10% lagi tu tersilap percaturan..malangnya kisah aku yg dia tilik tak lah menyedapkan halwa telinga ini..semua bnda yg aku x mau dgr..ak buat muka toya sambil2 sengih ikhlas sambil mengajukan soalan-soalan membunuh..siyes, aku tak percaya pun, tp lama-lama, sikit-sikit bnda tu hampir menjadi seperti yg beliau cakapkan ..mak aii, terer bangat beliau....





p/s : don't ever believe it..kalau betul pun, kebetulan je tu.

2 comments:

  1. saya juga main benda ini. saya yang buatkan dekat org. xsangka, ramai lagi orang yang pandai main kad ni. tak tahu lah nak percaya ke x. nak percaya, haram. xnak percaya, betul.mungkin kebetulan. jadi, jangan lah percaya. benda ni, saya main suka2. lepas analyse maksud kad2 tu, lepas tu gelak. sebab lucu.sebab ada yg betul ada yg x. kadang2 main untuk diri sendiri.haih.macam2

    (Young Lady)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. x boleh percaya, jatuh syirik.. hehe.. and kalau nk ikutkan main tu pun dah x boleh.. :)

      Delete